Derma Untuk Dana PRU 13

Saturday, October 20, 2012

2 biji Ferrari belanggar dan hancur di 'highway'.


Lagi kes kemalangan jalan raya yang melibatkan kereta mewah, tetapi kali ini berlaku di China di mana dua buah kereta jenama Ferrari bertembung antara satu sama lain di lebuh raya Ansai County, Wilayah Shaanxi, Barat Laut China.


 Kejadian berlaku mungkin disebabkan keadaan jalan yang basah dan licin selepas hujan turun lebat menyebabkan kedua-dua pemandu kenderaan jenama yang dikenali sebagai Ferrari California dan Ferrari 458 Spider berkenaan bertembung antara satu sama lain.

Dalam kejadian itu, enjin kereta Ferrari 458 Spider didapati tercabut dan berada pertengahan jalan. Manakala Ferrari California mengalami kerosakan yang teruk di bahagian hadapan dan juga belakang.


 Sebelum ini di Malaysia, kejadian yang sama juga berlaku tetapi melibatkan kereta mewah jenama Nissan di mana satu di antaranya adalah Nissan GTR dan Nissan Skyline 250GT. Dalam kejadian itu, didapati empat maut di mana kesemua mangsa adalah bangsa Cina dan kejadian berlaku disyaki kereta dipandu laju dan merempuh sebatang pokok.

No comments: