Derma Untuk Dana PRU 13

Sunday, February 17, 2013

Kehidupan Anak Kecil Di Penjara Argentina


Ibubapa bengong, anak jadi mangsa, anak-anak jadi bangang ibubapa jadi mangsa. Itulah falsafah realiti hidup. Masa muda sibuk duk manjakan anak, bila besar anak jadi setan dan menyusahkan ibubapa yang dah tua. Dalam kes lain pula, ibubapa menjadi setan dan anak menjadi taruhan untuk hidup dalam kedaifan.

Kehidupan di penjara argentina yang menempatkan ibu bapa yang bermasalah dan mengandungkan anak di penjara argentina. Segala kelengkapan yang daif disediakan dan anak-anak tersebut dipelihara didalam penjara. Tapi itulah realiti kehidupan penjara di argentina. Di malaysia mungkin kita boleh hantar di tempat yang sepatutnya anak-anak tersebut menerima bantuan persekolahan.

Walau sebijak mana manusia, tetapi agama mestilah dijadikan panduan supaya tidak terpesong ketika berada di puncak kekayaan dan membantu mereka yang susah. Semoga anak-anak zina dimalaysia dipelihara oleh badan NGO islam dan bukannya menjadi kutipan oleh NGO non-muslim. Walaupun anak zina, ia perlu diberikan pengajaran tentang islam supaya tidak mengikut jejak langkah ibubapa mereka.

No comments: